Out now!

 
Jest już nowy album duetu The Black Keys. The Black Keys to Dan Auerbach i Patrick Carney, których w studio wspomaga od kilku lat Danger Mouse. Zaczynali od brudnego, garażowego grania ze sporą ilością bluesa. Od czasów Danger Mouse’a jest bardziej na bogato, bardziej piosenkowo, bardziej hiciarsko, ale ani na jotę gorzej. Ich przedostatni album Brothers gościł w moim odtwarzaczu długo. Teraz czas na El Camino i już mogę powiedzieć, że po pierwszym przesłuchaniu się zawiodłem, ale po drugim już byłem bardzo zadowolony. Czyli pięknie, bo zanosi się na płytę, która zyskuje z każdym kolejnym przesłuchaniem. Oj, to lubię. Mówię oczywiście o sobie i tylko o sobie, bo to czy spodoba się innym niezbyt mnie interesuje. A to dlatego, że The Black Keys jest u nas dziwnie mało znane. To jest kapela, która gra przez całą dekadę 00, z płyty na płytę coraz bardziej interesująca, Dan Auerbach nagrał także solowy materiał oraz też jako Black Keys chłopaki nagrali płytę Blakroc, z raperami. Miód. Dla mnie The Black Keys to jest absolutny mainstream, ale dla ludzi z branży to pewnie głęboka alternatywa bo przecież lata 00 to ewentualnie Jack White. Widać klipy White Stripes częściej pokazywano pewnie w polskiej telewizji, nie wiem. Choć pamiętam, że kiedyś Fisz puszczał w Trójkowym Maglu Wagli albo Auerbacha solo, albo Black Keys, nie pomnę, ale puszczał.
 
Piękne gitarowe granie, bluesowe, z tym że na El Camino chyba więcej wpływów soulu i gospel, to takie moje odczucia. No w końcu to amerykański duet, więc nie powinno to dziwić. Naprawdę warto rzucić uchem, bo gitarowa muzyka dekady 00 to nie tylko White Stripes. Dla mnie to absolutny numer jeden kategorii „szczerego gitarowego rocka” jakby to pewnie terazrockowe towarzycho określiło.
 
 
4 uwagi do wpisu “Out now!

  1. Tak, czytałem już. Nawet jakiś rok temu widziałem na stronach Teraz Rocka ogłoszenie, że szukali wokalistki. Śledzę sobie po cichu. Przyznam, że ciekawość mnie zżera.

    Słuchałeś już nowego KNŻ?

Skomentuj

