Kilka punkowych spraw

Ten tydzień minął mi pod znakiem punku. Zacznę od końca. Wczoraj byłem na koncercie TZN Xenna. Grali koncert w Wawie po raz pierwszy od 24 lat. Zygzak był w znakomitym humorze, co udzieliło się publice. Chłopaki grali tak, że na scenie i płycie było naprawdę gorąco. Ja nigdy wielkim fanem Xenny nie byłem, ale kurcze, trzymają poziom. Już dawno tak dobrze się nie bawiłem. Reset pełen, a dla mnie to już w ogóle pełnia szczęścia, bo z racji mojej roli w społeczeństwie, rodzinie itd., człowiek ma coraz mniej okazji na takie resety. A tu proszę, legenda punka, obskurny punkowy klub, pełno starych i młodych punczurów, pełna kultura. I jeszcze jedno zdziwko. Oto przed koncertem dowiedziałem się, że będą dwa suporty, które na swoich myspacach okazały się raczej slabe. Najpierw wyszli na scenę jacyś młodzi chłopcy, co to się nazywali Wschód. Dziwne uczucie, bo adidaski, uczesane włoski, Gibson i w ogóle ładny wygląd, a jak zaczęli grać, to hejże. Hardcore punk pelną gębą i w dodatku zajebiście. Chylę czoła. Nad drugim suportem (The Lunatics) spuszczam zasłonę milczenia. Jestem na nie. Dodam jeszcze, że w knajpie można było popijać butelkową Perłę Niepasteryzowaną, co znacznie podniosło mój poziom zadowolenia podczas imprezy.

Druga sprawa punkowa to fakt, że Brylewski ze swoim Kryzysem wystąpił ostatnio na imprezie z okazji rocznicy stanu wojennego organizowanej przez prawicowy portal Nowy Ekran. Niby nic takiego, ale na koncercie Xenny można było posłuchać co tam stare panczury o tym myślą. No myślą co myślą.

Trzeci sprawa to Litza. oto bowiem Litza wydał w tym roku już trzecią płytę. Po Luxtorpedzie, KNŻ przyszła pora na Arkę Noego. I tu zaskoczenie. Bo na warsztat wzięli sobie największe hity polskiego rocka, he. Czyli takie kawałki jak Spytaj milicjanta, Centrala czy Powinność kurdupelka. Niby cała płyta na jedno kopyto, ale to kopyto to gitara elektryczna, czad i w w ogóle bardzo punkowo. Dla mnie miód i nie tylko dla mnie, bo dwóch moich kumpli, z którymi na koncert Xenny się wybrałem, gromko stwierdziło, że Arka wymiata i już. Nie ma to jak posłuchać sobie hitów Dezertera, Brygady Kryzys czy Klausa Mitffocha z dziećmi. A dzieciom się to podoba, wiem co mówię.

Sprawa czwarta, ostatnia, to najnowsza płyta Siekiery. Dla mnie ta historia to jest taki ubaw, że nieprędko przestanę sobie robić z tego jaja. Będąc na koncercie Xenny zagadywałem tu i tam o ten nowy album Adamskiego. Ogólnie punkowi ortodoksi są troszkę wkurwieni. Nie spotkałem NIKOGO, kto by tę płytę docenił, to dość znamienne, a zagadywałem każdego z kim miałem okazję zamienić parę słów. Opinii najbardziej druzgocącej nawet nie przytoczę.

Miałem fajny, punkowy tydzień, który zamknął się zajebistym koncertem. Jak punk to punk.

6 uwag do wpisu “Kilka punkowych spraw

  1. Poszedłbym na Xennę. Gdzie grali? Proxima?

    Muszę przyznać, że to był zespól, który odkryłem dość późno, bo dopiero na studiach. Mimo, że w liceum słuchało się polskiego punka, wiadomo Dezerter, KSU, Siekiera, Brygada Kryzys, Rejestracja itd. Ale Xenna mnie ominęła. Choć przecież słuchało się różnych kaset po starszych kolegach. Dopiero na studiach, mój kolega, panczur, obecnie super-coś-tam w dużym korpo, pożyczył mi kasetę marki sony na której było nagrane kilka ich kawałków. Szału nie ma, ale spoko kapela. Czy teraz nie wyszła jakaś reedycja kasety?

  2. Nie wiem czy Xenna coś wydawała teraz, jakąś reedycję. Nic nie czytałem, ale trudno powiedzieć, oni nigdy żadnej płyty nie wydali, co najwyżej single. Prawdziwi punkowcy.

    Ja znalem od początku swojego „punkowania”, więc z przyjemnością się wybrałem.

    • Ocena w Teraz Rocku w ogóle mnie nie dziwi. Oceniał Witkowski i robił też materiał o Siekierze do tego samego numeru, a tam Adamski mu coś gadał o samobójstwie i w ogóle deprecha. No jak tu dać niską ocenę?

      A słuchałem tego wreszcie w całości i o kurna, jakie słabe.

Skomentuj

