Kapela Ze Wsi Warszawa

Kapelę zawsze lubiłem. To jest taki rodzaj folku, który mi niesłychanie odpowiada. Zaczynałem od Wykorzenienia, potem dotarłem do reszty. Najbardziej znudziło mnie Wymixowanie, ale to właściwie taka ciekawostka, remixy.

Wcześniejsze Infinity męczyłem długo. Odpowiadało mi tam wszystko. Wokale, muzyka, rewelacyjne duety z  Janem Trebunią – Tutką czy Natalią Przybysz. Cały koncept kręcący się wokół polskiej wsi i cała reszta. Płytę zmęczyłem niemożebnie. Próbowałem z innymi folkowymi rzeczami, jakieś Żywiołaki itd., ale Kapela zawsze uwodzi mnie na całego.

No i teraz mam Nord. Z Kapeli odeszli Maja Kleszcz i Wojtek Krzak, w dużej mierze odpowiadający za materiał na Infinity. Oboje chyba tymczasowo, tak przynajmniej wywnioskowałem na stronie Kapeli. Założyli sobie swoje Incarnations i próbują w muzyce nie folkowej. Pewnie wrócą, bo o ile się nie mylę, są teraz parą i wzięli po prostu urlop. Kapela koncertuje mnóstwo, szczególnie za granicą, a to nie sprzyja domowemu ognisku. Ich absencję słychać na Nord. Zespół pozbawiony głównego głosu i głównego twórcy melodii poszedł w inną stronę. Zainspirowali się skandynawskim folkiem, w ogóle północą. Płyta ma inną budowę niż wcześniejsze, to słychać. Głównie za sprawą konstrukcji utworów. Najpierw trochę śpiewu, panie chórkiem, a potem melodia pnie się i pnie. Są trąbki, są skrzypce, jest ewidentnie północny klimat.

Nie będę wymieniał kto na płycie gra, z czystego lenistwa, wspomnę tylko Hendningarnę, Sandy Scofield, jest paru innych Skandynawów. W mój gust ta płyta trafia idealnie. Nie ma tu wypieszczonych hitów, które ciągną całą płytę, nie ma tu melodii, które zostają w głowie na długo po pierwszym przesłuchaniu, jest za to fantastyczne granie, które zasługuje na uwagę, bo to nie jest album, który chwyta od razu. Dla mnie to takie transowe, hipnotyczne granie, w którym fajnie się zanurzyć od początku do końca. Na wcześniejszych albumach często włączałem sobie pojedyncze utwory. Tutaj leci całość i nie lubię przerywać. Fajnie, że Kapela jest zespołem, który wyznacza sobie jakiś koncept, cel i tego się trzyma. A mi w to graj.

9 uwag do wpisu “Kapela Ze Wsi Warszawa

Skomentuj

