Projekt Recenzja: Prong – Carved Into Stone

Dziś moja propozycja recki. Od razu się wytłumaczę. Chciałem dać Cleansing, chciałem bo miałem ochotę na powrót do przeszłości, na dreszcze, no i szczerze mówiąc chciałem się rozpisać w ochach i achach i poczytać jak to moi współrecenzenci cmokają na tę starą już w gruncie rzeczy płytę. Aż tu nagle patrze, a Prong świeżynkę wypuścił. Sentymenty na bok.

No i wchodzimy z Prongiem w ten nowy album. Już słychać, że Tommy niewiele się zmienił, z drugiej strony przecież ciągle coś nagrywał, ale ja zatrzymałem się na Rude Awakening. Ten nowy album brzmi zawodowo. To wciąż ten sam Prong z czasów świetności. Nie słychać melodyjności na siłę, słychać zdrową młóckę, dość crossoverową, czego zresztą można było oczekiwać. Płyta miażdży riffami, czasem thrashowymi, te charakterystyczne dla Victora podciągania strun wciąż obecne. Wszystko na swoim miejscu.

I niby wszystko ładnie, niby spoko, ale coś mnie tu uwiera. Bo materiał solidny, materiał mocny, bez naiwnych refrenów, ale jednocześnie mało wyrazisty. Przesłuchałem tej płyty sporo razy, a nie potrafię sobie przypomnieć żadnego utworu. Jeden tylko Revenge… Best Served Cold brzmi hiciarsko.

Mam problem z tą płytą i wiem dokładnie na czym ten problem polega. Otóż ja podchodzę do Cleansing na klęczkach. Wciąż. Znam Cleansing na pamięć, ciągle do niej wracam, więc jak mogę spokojnie słuchać sobie wokalu i riffów Tommy’ego Victora kiedy one wciąż mi w głowie grają w formie z 1994r. Wiem, że to kompletnie niesprawiedliwe, bo to jest chyba niezły album, a ja jak słyszę to dźwięki, to mam ochotę wrócić do Cleansing. No szlag by to trafił, ale taka jest prawda…

3,5/5

Recenzja Bojadżijewa
Recenzja Wmichaela 

Jedna uwaga do wpisu “Projekt Recenzja: Prong – Carved Into Stone

Skomentuj

