This Is PIL

To jest reklama masełka, w której pręży się John Lydon. Parę kilogramów temu pewnie bym się na niego wypiął, teraz mam to tak daleko w dupie, że nawet nie jestem w stanie tego określić. Koleś wystąpił w reklamie po to, żeby sfinansować nagranie płyty Public Image Ltd.

I strzał w dychę. Pierwszy studyjny album PIL po dwudziestu latach jest tak rewelacyjny, że mi brak słów. Mówiłem o tym Wmichaelowi przy naszej dewirtualizacji, a to było jeszcze przed Euro, a ja dalej słucham Johna. Tak świetnej płyty nie dostarczył mi dawno nikt. Dostałem kawał dobrej muzyki, która wkręca, wprowadza w trans i jakby się nie kończy. Lydon spiewa i to świetnie. Nie wiem co tu można jeszcze dodać, może to, że słucham tego albumu tak często, że powoli zapominam, który utwór jest ostatni.

A z tą reklamą to jest dopiero akcja, bo nie o zysk tu szło, ale o cel.

2 uwagi do wpisu “This Is PIL

  1. Reklama bardzo mi się spodobała. Lydon fajnie wymawia słowo „british”. Przypomniała mi się jednocześnie chryja ze strony punkowych ortodoksów, gdy The Clash sprzedało „Should I Stay Or Should I Go” do reklamy Levisów. To była pierwsza połowa lat .90 i jeszcze wtedy „etos” punkowy był żywy. Albo tak się tylko wydawało. A reklama była wyśmienita. I gromady dzieciaków słuchających Nirvany pewnie stało w kolejkach by kupić sobie pięćset jedynki.

    W wracając do płyty to miałeś rację. Zaskakująco dobry materiał, którego doskonale się słucha. Może nie powala na kolana, ale „This Is PIL” to zbiór bardzo dobrych kawałków. Lydon nagrał po prostu płytę, która jest poza ideologią, poza systemem. Zawiera za to 12 kawałków, których świetnie się słucha. Aż dziwne, że generalnie album miał dość przeciętne recenzje (poza kilkoma wyjątkami). Dla mnie kandydat do Top 10 roku 2012.

  2. Dla mnie na pewno będzie wysoko w podsumowaniu roku, choć ten rok niezły jest. Jest koncert PIL w Wawie w lipcu, ale troche trzeba zabulić i jeszcze z konieczności Red hotów obejrzeć i Kasabian, a nie wiem czy mam ochotę.

Skomentuj

