Muzyka wszędzie

Zainteresowałem się ostatnio serwisem deezer.com. Jak ktoś chce się więcej dowiedzieć, odsyłam do Bartka Chacińskiego, on to opisał całkiem zwięźle. Od siebie dodam, że jestem na okresie próbnym, dwutygodniowym, ale nie mam problemów ze znalezieniem tego co mnie interesuje. Cieszy mnie to, bo mogę w każdej chwili, w każdym praktycznie miejscu odtworzyć sobie to, na co mam ochotę. I to w zupełności legalnie. I tu pierwszy aspekt, który mnie interesuje. Bo po okresie próbnym, abonament na takie usługi, jakie będę chciał, kosztuje 30zł. Właściwie niedużo biorąc pod uwagę, że cena płyty oryginalnej wynosi, przyjmijmy, średnio około 50zł. Zauważyłem, że Deezer jest już dostępny w jednej z sieci komórkowych w abonamencie.

I tu sedno. Bo ja już bulę za telefon całkiem niezłą sumkę, bulę za kablówkę i internet też zgrabnie, do tego jeszcze kupuje płyty (może nie za często, ale). Szukając czegoś w necie do zassania jest nie lada problem, bo kierunek muzyczny, w którym się lubuję nie ma zbyt silnej reprezentacji. Jakby nie blogowi pasjonaci i freakowie miałbym problem. A tu nagle wpada pomysł, żeby wykupić abonament i mogę ssać co chcę i kiedy chcę, na legalu.

Jak widać da się pogodzić cały biznes muzyczny z potrzebami słuchaczy, tyle że ja na razie mówię za siebie. Nie wiem jaki jest odzew internautów na takie inicjatywy, ale idę o zakład, że nie byłoby z takim płaceniem problemu. Skoro i tak rachunki wysokie, to czemu nie wrzucić w jeden?

I jeden szkopuł. Polskiej muzyki na deezer.com bardzo malutko. No ale jak wiadomo, polscy artyści wciąż chcą się grzać w słonku lat 90-tych, gdzie płyty schodziły na pniu i do nich chyba nie dotrze, że czasy się zmieniają. Polski artysta karmiony polskim mainstreamem będzie wciąż robił awantury, że kradnom bo kopiujom, że w radiach nie puszczajom. Polski artysta po prostu jest od tego, żeby był i żeby go grali i kupowali. Polski artysta, który trochę zapomniał, że lata dziewięćdziesiąte to nie poprzednia dekada.

2 uwagi do wpisu “Muzyka wszędzie

Skomentuj

