Gówna słucham

Napisałbym jakiś tekst, który nie jest recenzją z Projektu, ale mi się nie chce. Kurwa. Niewiele mi się chce, musi jesień. Z muzyki to o tyle, że można coś wymienić. A więc z pewnością wspomnieć o Marii Peszek, przy okazji której można się pieknie pokłócić ideologicznie, bo Marysia strzela sobie tekstowo z grubej rury i czeka na odzew. Akurat strzela po mojemu, więc mi nie za bardzo przeszkadza, bo mi też wisi krzyż i tak dalej, ale jednak warto wspomnieć, że jakakolwiek deklaracja na temat lubienia bądź nie jej nowej płyty może wrzucić w buty ideologii. Co nie? No więc mi się podoba bardzo. Muzycznie. Pop wysokich lotów. Basta. Już u Wmichaela miałem okazję pokłócić się o Marię, ale sobie odpuściłem, bo chyba nie warto. Pal sześć co ona tam w wywiadach opowiada, czy patriotyzm, czy nie. Takie płyty mają jeden minus. Jak za bardzo światopoglądowo, to ciężko muzę ocenić, bo zawsze ktoś ci przyjebie, że lubisz bo śpiewa o tym i tamtym. I podsumuję krótko: przesłuchałem kilka razy, bawiłem się świetnie, przyjemności miałem kupę, do tekstów nic nie mam i czekam na stulecie Trójki, na którym wystąpi Maria Peszek obok Pawła Kukiza. Pod patronatem TVP.

Potem Grizzly Bear. I taki to nowy album, że właściwie trudno powiedzieć czy mi się podobał. Tak się zastanawiałem, że nie zauważyłem, że słucham i słucham i słuchałbym dalej, gdyby nie Tame Impala.

Bo takiej płyty jak Tame Impala nie nagrał dawno nikt i długo pewnie nikt nie nagra. Miazga, miazga, miazga. Psychodeliczna rewolucja made in 2012. Nie do ogarnięcia na jeden raz. Bierzcie i słuchajcie tego wszyscy.

2012 to dobry rok. Aż chyba na koniec podsumowanie zrobię, bo tyle fajnych rzeczy wyszło. Na szybko: Fiona Apple, PiL, Swans, Tame Impala. To tylko kilka. Od tych nowości aż mnie głowa rozbolała. Konieczny reset, a na reset to najlepszy jest zespół Gówno. Bo zauważyłem, że przy zespole Gówno najlepiej się odstresowuję. Tak, bo ja to ogólnie gówna słucham.

8 uwag do wpisu “Gówna słucham

  1. Popu nie lubię. Nie tylko ideologicznie 🙂

    Reasumując – bardzo dobry roku, obok PIL, Swans, które wymieniłeś dla mnie Gojira, Devin Townsend. Mi się podoba My Dying Bride, nowy Bob Dylan, Godspeed You! Black Emperor, Dead Can Dance, Mark Lanegan Band „Blues Funeral”… Dużo mógłbym jeszcze wymienić. Bardzo fajny rok. Muzycznie, bo poza tym jest suabo 😉

  2. @bojadżijew

    Ale mają też piosenki o wielorybach, reklamówkach. Samo życie.

    @wmichael

    No mi tylko o muzykę chodziło w kwestii tego podsumowania (wczesnego) całego roku. Inne sprawy to już subiektywna ocena. Co tam komu akurat wyszło 😉

    • No hejterzą. To jest po części odpowiedź na wysoką ocenę daną przez Chacińskiego na jego blogu. Chaciński dał 9/10.

      http://polifonia.blog.polityka.pl/2012/10/03/jezus-maria-leksykon/

      Bliżej mi do odczuć Chacińskiego, choć ja bym pewnie dał 4/5, ale porcysiowa recka jest po prostu kpiarstwem. Tak ja to rozumiem. Widzisz, to jest jednak przykład, że z takimi płytami jest trudno. Bo jak ktoś się zachwyci, to nieszczery, jak ktoś się nie zachwyci, to hejterzy. Ja mam tak, że Chacińskiego recenzje czytuję i się z nimi zgadzam najczęściej (choć często nie znam recenzowanych rzeczy). Jeśli idzie o Porcys, to nie zgadzam się w 99%. No i przede wszystkim – nie śledzę wszystkich recenzji.

  3. Recka Chacińskiego rzeczowa. I to rozumiem, bo wyjaśnia dlaczego uważa, że to dobra płyta.

    Recki na Porcysiu to kpina i mam podobne zdanie jak Ty. Oni na siłę starają się napisać reckę tak jakby miała być dziełem sztuki samym w sobie. Nawet jak oceniają coś pozytywnie to robią to w takiej formie, że wymiękam. Generalnie trudno mi doczytać ich wytwory do końca.

Skomentuj

