Nie płakałem po Sonic Youth

Rozwiązanie Sonic Youth i rozejście życiowe Thurstona i Kim to była jedna z tych wieści, które podkopały wiarę w wielką miłość i wielką muzykę u niejednega fana awangardy. Mnie jakoś średnio zmartwiło, bo szczerze mówiąc życie osobiste Thurstona i Kim mało mnie obchodzi, a muzyka Sonic Youth od pewnego czasy mnie nudziła. Ledwo Sonic się rozpadł, a zaczęło się. Kim sobie pogrywa z Ikue Mori, Lee Ronaldo nagrał solowy album, a Thurston Moore założył Chelsea Light Moving.

I ta właśnie kapela zwróciła moją uwagę najbardziej. Ich debiut to jest to, co bardzo przypadło mi do gustu. Bardzo zadziorne, punkowe podejście do muzyki, którą już słyszeliśmy w Sonic. Ale słychać w CLM większy głód gry. To jest pazur, którego od pewnego czasu brakowało SY. Więcej grzania, więcej mantry gitarowej, słychać, że cieszy ich wspólne granie. Fantastyczny „debiut” Thurstona.

Reklamy

7 uwag do wpisu “Nie płakałem po Sonic Youth

  1. Ej kurwa Sonici się rozpadli? Nic nie wiedziałem, a wczoraj to nawet przeglądałem ich płyty i myślałem, że może by „Rather Ripped” puścić i kiedy nowa płyta. A tu gówno – i na dodatek Thurton i Kim się rozeszli. A byli takim fajnym przykładem że „ej grają muzykę i są razem od stu lat, w showbizie”. W sumie nie będzie mi ich brakowało jako takich, ale to jeden z niewielu (jedyny?) zespółów, który będąc w jakiejś tam części awangardowy, eksperymentatorski był jednocześnie dość popularny. I szkoda ich trochę, bo „The Eternal” dawał radę. Ale dzięki za heads-up z tym nowym Thurstonem (ale wait, to jest instrumental tylko?).

  2. Czy się rozpadli, to nie wiem na 100%. Na razie nie kontynuują, ale wiesz, Thurston i Kim to wielka miłość, więc nie zamykajmy drzwi. Mi się przy Chelsea Light Moving raduje dusza, bo muza naprawdę przednia i wcale nie instrumental! Thurston śpiewa w każdym kawałku, więc miód na uszy jest. Zawsze wolałem jego wokal, zresztą.

  3. Jakoś też nie płaczę za nimi. Ważny zespół, wiele dobrych płyty, ale przestałem śledzić ich dokonania z 15 lat temu.

    Solowy Thurston „Demolished Thoughts” był bardzo ok.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s