Projekt Recenzja: Baroness – Yellow and Green

Dziś nie jest dobry dzień na pisanie recenzji. Tym bardziej, że Bojadżijew zaskoczył. Słyszałem o Baroness, a nie słuchałem wcześniej Baroness. Bojadżijew zaproponował ich ostatni album.

Background historyczny albo faktograficzny przeczytacie sobie na innych internetach, tutaj będę próbował skupić się wyłącznie na muzyce zaproponowanej przez zespół na ostatnie płycie Żółte i Zielone. 

Płyta jest długa jak cholera. To podwójny album i w sumie zachodzę w głowę dlaczego. Ładne piosenki, ale strasznie ich dużo. Mój problem wiecznie polega na tym, że mój harmonogram dnia pozwala mi czasem w całości posłuchać jakiejś płyty, ale już dwóch albumów pod rząd nie. I problem miałem taki, że jak słuchałem gdzieś do połowy, potem włączałem tam gdzie skończyłem i w sumie nie wiedziałem czy nie jestem na początku. Płyta zlała mi się w całość. Musiałem się na niej mocno skupiać. Utwory, które potrafię przywołać z pamięci to „Little Things” (fajny, klimat jak New Order) i „Mtns. (The Crown and Anchor)”, ciekawy akustyczny motyw. 

W sumie płyty słucha się dość przyjemnie, jakby nie to że długa. Nie ma tam gitarowego łojenia, nie wiem czy wcześniej Baroness grali ostrzej (chyba tak) i nawet nie chciało mi się sprawdzać. Ale ta płyta jest w całości lekkostrawna. To muzyka dość lekka, spokojna, nie ma żadnych ścian dźwięku. Najbardziej mnie zdziwiła moja własna percepcja. Bo byłem pewny, że Baroness to muzyka dużo ostrzejsza i przy pierwszym włączeniu nawet zacisnąłem zęby, a tu delikatnie.

Słucha się tego niezobowiązująco, podejrzewam, że wciągnąłbym się bardziej gdyby był to pojedynczy album. Bo jednak przy takiej długości się znudziłem. A w sumie materiał jest fajny.

Wydaje mi się, że ta recka jest jakaś do dupy, ale taki dzień mam dzisiaj.

Ocena: 7/10

Recenzja Bojadżijewa
Recenzja Wmichaela

5 uwag do wpisu “Projekt Recenzja: Baroness – Yellow and Green

Skomentuj

